Skip to content

Versenyjárműveink

SZEmission

SZEmission

Tömeg: 95 kg

Hatékonyság: 309 km/kWh

Shell Eco-marathon versenyen elért eredmények:
2024 – Nogaro – 1. hely

2024 – Nogaro (önvezetés) – 1. hely
2023 – Nogaro – 1. hely
2023 – Nogaro (önvezetés) – 1. hely
2022 – Assen – 1. hely
2022 – Nogaro (önvezetés) – 2. hely

2019 – London – 6. hely

Legújabb versenyautónk, a SZEmission 2019-ben készült el, azóta folyamatosan fejlesztjük. A 2022-es szezonban energiahatékonysági világrekordot értünk el a SZEmission-nel az Assen-ben megrendezett Shell Eco-marathon-on. Versenyautónk 284 km-t volt képes megtenni 1 kWh energiából. A 2023-as versenyen ezt a rekordot tovább javítottuk, így értük el a 291 km/kWh-ás hatékonyságot. 2024-ben újabb világcsúcsot beállítva, 309 km/kWh-ás hatékonysággal értünk el első helyet. A módosított csepp formájának köszönhetően 0,1365-es légellenállási együtthatóval rendelkezik, amely egy átlagos személyautó 0,3-as értékéhez képest jelentősen kisebb. A légellenállás mellett a tömegcsökkentésre is nagy hangsúlyt fektetünk. A jármű önhordó karbon-kompozit karosszériával rendelkezik, így jelenlegi menetkész tömege 95 kg. A SZEmission-ben LiPo 350 – 530 Wh-ás akkumulátorokat használunk, meghajtását pedig egy PMS motor biztosítja fogasszíj hajtás segítségével.

SZElectricity

Tömeg: 90 kg

Hatékonyság: 195 km/kWh

Shell Eco-marathon versenyen elért eredmények:
2018 – London – 6. hely
2017 – London – 4. hely
2016 – London – 3. hely
2015 – Rotterdam – 3. hely
2014 – Rotterdam – 4. hely
2013 – Rotterdam – 7. hely


SZElectricity

A SZElectricity a SZEmission elődjeként 2013-2018 között szolgált a csapat versenyautójaként a Shell Eco-marathon-on. Megépítésekor 90 kg volt a jármű tömege. Az autó váza alumíniumból készült, majd erre került egy karbon karosszéria. A meghajtást már ebben az időszakban is PMS motor (250W) végezte. A SZElectricity a karosszériája tetején egy 0,65 m2 -es napelemmel rendelkezett. A monokristályos napelemek mellett 48 V Li-ion akkumulátorok biztosították az autó energiáját. A 2015-ös versenyre nagyobb fejlesztéseken ment keresztül a jármű, amelynek köszönthetően új orrkúp, kikönnyített első felfüggesztés és LIN over DC kommunikáció került a versenyautóba. 2016-ban ennél is nagyobbat álmodott csapatunk, hiszen optimalizált tengelycsonkállványt, 3D nyomtatott fogasléces kormányművet, illetve saját fejlesztésű külső forgórészes PMS motort épített be a járműbe. Ezen kívül új tápegységet, rajt automatikát és ciklusvezérlést is fejlesztettünk a szezonban. A 2017-es és 2018-as szezonokra a legjelentősebb fejlesztést az optimalizálás és a tömegcsökkentés jelentette számunkra. A fékrendszer átdolgozásával jelentősen javult a jármű megbízhatósága, továbbá a rugózott felfüggesztést is újra terveztük. Utolsó fejlesztésünk a tengelykapcsolós hajtás kialakítása volt.

SZEvolution

SZEvolution

Tömeg: 138 kg

Shell Eco-marathon versenyen elért eredmények:


2012 – Rotterdam – 2. hely
2011 – Lausitz – különdíj
2010 – Lausitz – 1. hely


A SZEvolution 2010-2012 között volt csapatunk alternatív meghajtású járműve. Építésekor 138 kg volt a teljes tömege. A SZElectricity-hez hasonlóan alumínium váz és karbon karosszériából állt össze a tanulmányautó, amelynek hajtását 2 db 1kW-os BLDC motor adta. A jármű felületéből 7 négyzetméteren 18.5% hatásfokú monokristályos napelemek voltak megtalálhatók, azonban a SZEvolution esetében is kiegészült 1 db 48V-os Li-ion akkumulátorral az energiaforrás. A SZEvolution járművünk a Shell Eco-marathon első olyan Urban Concept autója, amely pozitív energiamérleggel zárta futamot, amely az jelenti, hogy a versenyt több energiával zárta, mint amennyivel rajthoz állt.

SZEnergy Car

Tömeg: 152 kg

Shell Eco-marathon versenyen elért eredmények:


2009 – Lausitz – 1. hely


SZEnergy Car

A SZEnergy Car 2008-ra épült meg, 2010-ig versenyzett csapatunkkal. Épülésekor 152 kg volt a jármű tömege, és a többihez hasonlóan alumínium vázzal és karbon karosszériával volt ellátva. A meghajtásért 1 db 2 kW-os BLDC motor felelt, amelyhez az energiát 7 négyzetméter, 17.5% hatásfokú monokristályos napelem és 1 db 48V-os Li-ion akkumulátor biztosította. A SZEnergy Car volt az első versenyautónk, amely a legjobb energiamérleget érte el a mezőnyben.

hu_HUMagyar