Skip to content

Vehicles

SZEmission

SZEmission

Mass: 95 kg

Hatékonyság: 309 km/kWh

Shell Eco-marathon versenyen elért eredmények:
2024 – Nogaro – 1. hely

2024 – Nogaro (önvezetés) – 1. hely
2023 – Nogaro – 1. hely
2023 – Nogaro (önvezetés) – 1. hely
2022 – Assen – 1st place
2022 – Nogaro (self-driving) – 2nd place

2019 – London – 6th place

Legújabb versenyautónk, a SZEmission 2019-ben készült el, azóta folyamatosan fejlesztjük. A 2022-es szezonban energiahatékonysági világrekordot értünk el a SZEmission-nel az Assen-ben megrendezett Shell Eco-marathon-on. Versenyautónk 284 km-t volt képes megtenni 1 kWh energiából. A 2023-as versenyen ezt a rekordot tovább javítottuk, így értük el a 291 km/kWh-ás hatékonyságot. 2024-ben újabb világcsúcsot beállítva, 309 km/kWh-ás hatékonysággal értünk el első helyet. A módosított csepp formájának köszönhetően 0,1365-es légellenállási együtthatóval rendelkezik, amely egy átlagos személyautó 0,3-as értékéhez képest jelentősen kisebb. A légellenállás mellett a tömegcsökkentésre is nagy hangsúlyt fektetünk. A jármű önhordó karbon-kompozit karosszériával rendelkezik, így jelenlegi menetkész tömege 95 kg. A SZEmission-ben LiPo 350 – 530 Wh-ás akkumulátorokat használunk, meghajtását pedig egy PMS motor biztosítja fogasszíj hajtás segítségével.

SZElectricity

Mass: 90 kg

Efficiency: 195 km/kWh

Shell Eco-marathon versenyen elért eredmények:
2018 – London – 6th place
2017 – London – 4th place
2016 – London – 3rd place
2015 – Rotterdam – 3rd place
2014 – Rotterdam – 4th place
2013 – Rotterdam – 7th place


SZElectricity

A SZElectricity a SZEmission elődjeként 2013-2018 között szolgált a csapat versenyautójaként a Shell Eco-marathon-on. Megépítésekor 90 kg volt a jármű tömege. Az autó váza alumíniumból készült, majd erre került egy karbon karosszéria. A meghajtást már ebben az időszakban is PMS motor (250W) végezte. A SZElectricity a karosszériája tetején egy 0,65 m2 -es napelemmel rendelkezett. A monokristályos napelemek mellett 48 V Li-ion akkumulátorok biztosították az autó energiáját. A 2015-ös versenyre nagyobb fejlesztéseken ment keresztül a jármű, amelynek köszönthetően új orrkúp, kikönnyített első felfüggesztés és LIN over DC kommunikáció került a versenyautóba. 2016-ban ennél is nagyobbat álmodott csapatunk, hiszen optimalizált tengelycsonkállványt, 3D nyomtatott fogasléces kormányművet, illetve saját fejlesztésű külső forgórészes PMS motort épített be a járműbe. Ezen kívül új tápegységet, rajt automatikát és ciklusvezérlést is fejlesztettünk a szezonban. A 2017-es és 2018-as szezonokra a legjelentősebb fejlesztést az optimalizálás és a tömegcsökkentés jelentette számunkra. A fékrendszer átdolgozásával jelentősen javult a jármű megbízhatósága, továbbá a rugózott felfüggesztést is újra terveztük. Utolsó fejlesztésünk a tengelykapcsolós hajtás kialakítása volt.

SZEvolution

SZEvolution

Mass: 138 kg

Shell Eco-marathon versenyen elért eredmények:


2012 – Rotterdam – 2nd place
2011 – Lausitz – special award
2010 – Lausitz – 1st place


Between 2010 and 2012, our team's alternative drive vehicle was SZEvolution. It had a total weight of 138 kg at the time of its construction. Similar to SZElectricity, this concept car was composed of an aluminum frame and carbon body, which was powered by two 1kW BLDC motors. Monocrystalline solar cells with an efficiency of 18.5% were placed on 7 square meters of the vehicle's surface, however, in the case of SZEvolution, the energy source was also supplemented with one 48V Li-ion battery. Our SZEvolution vehicle is the first Urban Concept car of the Shell Eco-marathon that ended the race with a positive energy balance, which means that it ended the race with more energy than it started with.

SZEnergy Car

Mass: 152 kg

Shell Eco-marathon versenyen elért eredmények:


2009 – Lausitz – 1st place


SZEnergy Car

A SZEnergy Car 2008-ra épült meg, 2010-ig versenyzett csapatunkkal. Épülésekor 152 kg volt a jármű tömege, és a többihez hasonlóan alumínium vázzal és karbon karosszériával volt ellátva. A meghajtásért 1 db 2 kW-os BLDC motor felelt, amelyhez az energiát 7 négyzetméter, 17.5% hatásfokú monokristályos napelem és 1 db 48V-os Li-ion akkumulátor biztosította. A SZEnergy Car volt az első versenyautónk, amely a legjobb energiamérleget érte el a mezőnyben.

en_GBEnglish (UK)