Versenyjárműveink

SZEmission
Tömeg: 95 kg
Hatékonyság: 309 km/kWh
Shell Eco-marathon versenyen elért eredmények:
2024 – Nogaro – 1. hely
2024 – Nogaro (önvezetés) – 1. hely
2023 – Nogaro – 1. hely
2023 – Nogaro (önvezetés) – 1. hely
2022 – Assen – 1. hely
2022 – Nogaro (önvezetés) – 2. hely
2019 – London – 6. hely
SZEmission

Tömeg: 95 kg
Hatékonyság: 309 km/kWh
Shell Eco-marathon versenyen elért eredmények:
2024 – Nogaro:
Energia hatékonyság 1. hely
Autonóm jármű 1. hely
2023 – Nogaro:
Energia hatékonyság 1. hely
Autonóm jármű 1. hely
2022 – Assen:
Energia hatékonyság 1. hely
2022 – Nogaro:
Autonóm jármű 2. hely
2019 – London:
Energia hatékonyság 6. hely
Legújabb versenyautónk, a SZEmission 2019-ben készült el, azóta folyamatosan fejlesztjük. A 2022-es szezonban energiahatékonysági világrekordot értünk el a SZEmission-nel az Assen-ben megrendezett Shell Eco-marathon-on. Versenyautónk 284 km-t volt képes megtenni 1 kWh energiából.
A 2023-as versenyen ezt a rekordot tovább javítottuk, így értük el a 291 km/kWh-ás hatékonyságot.
2024-ben újabb világcsúcsot beállítva, 309 km/kWh-ás hatékonysággal értünk el első helyet.
A módosított csepp formájának köszönhetően 0,1365-ös légellenállási együtthatóval rendelkezik, amely egy átlagos személyautó 0,3-as értékéhez képest jelentősen kisebb.
A légellenállás mellett a tömegcsökkentésre is nagy hangsúlyt fektetünk. A jármű önhordó karbon-kompozit karosszériával rendelkezik, így jelenlegi menetkész tömege 95 kg.
A SZEmission-ben LiPo 350 – 530 Wh-ás akkumulátorokat használunk, meghajtását pedig egy PMS motor biztosítja fogasszíj hajtás segítségével.
SZElectricity
Tömeg: 90 kg
Hatékonyság: 195 km/kWh
Shell Eco-marathon versenyen elért eredmények:
2018 – London – 6. hely
2017 – London – 4. hely
2016 – London – 3. hely
2015 – Rotterdam – 3. hely
2014 – Rotterdam – 4. hely
2013 – Rotterdam – 7. hely

SZElectricity

Tömeg: 90 kg
Hatékonyság: 195 km/kWh
Shell Eco-marathon versenyen elért eredmények:
2018 – London:
Energia hatékonyság 6. hely
2017 – London:
Energia hatékonyság 4. hely
2016 – London:
Energia hatékonyság 3. hely
2015 – Rotterdam:
Energia hatékonyság 3. hely
2014 – Rotterdam:
Energia hatékonyság 4. hely
2013 – Rotterdam:
Energia hatékonyság 7. hely
A SZElectricity a SZEmission elődjeként 2013-2018 között szolgált a csapat versenyautójaként a Shell Eco-marathon-on. Megépítésekor 90 kg volt a jármű tömege.
Az autó váza alumíniumból készült, majd erre került egy karbon karosszéria. A meghajtást már ebben az időszakban is PMS motor (250W) végezte. A SZElectricity a karosszériája tetején egy 0,65 m²-es napelemmel rendelkezett.
A monokristályos napelemek mellett 48 V Li-ion akkumulátorok biztosították az autó energiáját. A 2015-ös versenyre nagyobb fejlesztéseken ment keresztül a jármű, amelynek köszönhetően új orrkúp, kikönnyített első felfüggesztés és LIN over DC kommunikáció került a versenyautóba.
2016-ban ennél is nagyobbat álmodott csapatunk, hiszen optimalizált tengelycsonkállványt, 3D nyomtatott fogasléces kormányművet, illetve saját fejlesztésű külső forgórészes PMS motort épített be a járműbe.
Ezen kívül új tápegységet, rajt automatikát és ciklusvezérlést is fejlesztettünk a szezonban.
A 2017-es és 2018-as szezonokra a legjelentősebb fejlesztést az optimalizálás és a tömegcsökkentés jelentette számunkra. A fékrendszer átdolgozásával jelentősen javult a jármű megbízhatósága, továbbá a rugózott felfüggesztést is újra terveztük.
Utolsó fejlesztésünk a tengelykapcsolós hajtás kialakítása volt.

SZEvolution
Tömeg: 138 kg
Shell Eco-marathon versenyen elért eredmények:
2012 – Rotterdam – 2. hely
2011 – Lausitz – különdíj
2010 – Lausitz – 1. hely
SZEmission

Tömeg: 138 kg
Hatékonyság: 309 km/kWh
Shell Eco-marathon versenyen elért eredmények:
2012 – Rotterdam:
Napelemes Jármű 2. hely
2011 – Lausitz:
Napelemes Jármű különdíj
2010 – Lausitz:
Napelemes Jármű 1. hely
A SZEvolution 2010-2012 között volt csapatunk alternatív meghajtású járműve. Építésekor 138 kg volt a teljes tömege.
A SZElectricity-hez hasonlóan alumínium váz és karbon karosszéria alkotta a tanulmányautót, amelynek hajtását 2 db 1kW-os BLDC motor adta.
A jármű felületéből 7 négyzetméteren 18,5% hatásfokú monokristályos napelemek voltak megtalálhatók, azonban a SZEvolution esetében is kiegészült 1 db 48V-os Li-ion akkumulátorral az energiaforrás.
A SZEvolution járművünk a Shell Eco-marathon első olyan Urban Concept autója, amely pozitív energiamérleggel zárta a futamot, ami azt jelenti, hogy a versenyt több energiával zárta, mint amennyivel rajthoz állt.
SZEnergy Car
Tömeg: 152 kg
Shell Eco-marathon versenyen elért eredmények:
2009 – Lausitz – 1. hely

SZEnergy Car

Tömeg: 152 kg
Hatékonyság: 195 km/kWh
Shell Eco-marathon versenyen elért eredmények:
2009 – Lausitz:
Energia hatékonyság 1. hely
A SZEnergy Car 2008-ra épült meg, 2010-ig versenyzett csapatunkkal.
Épülésekor 152 kg volt a jármű tömege, és a többihez hasonlóan alumínium vázzal és karbon karosszériával volt ellátva.
A meghajtásért 1 db 2 kW-os BLDC motor felelt, amelyhez az energiát 7 négyzetméter, 17,5% hatásfokú monokristályos napelem és 1 db 48V-os Li-ion akkumulátor biztosította.
A SZEnergy Car volt az első versenyautónk, amely a legjobb energiamérleget érte el a mezőnyben.